معرفی شهر تهران

ساخت وبلاگ

دهی در گذشته در 9 کیلومتری جنوب شرقی تجریش و 5 کیلومتری بزرگراه دماوند به تهران بود.

منطقه نارمک در تهران یکی از مناطق تهران است که در قسمت جنوبی منطقه نارمک ساخته شده است. نارمک یکی از مناطق خنک تهران محسوب می شود. این محله که در شمال منطقه تهران نو و جنوب و شرق ناحیه شمیران نو قرار دارد، در دهه 1330 قبل از منطقه تهرانپارس توسط فرانسوی ها ساخته شد. 4] این محله در سال 1330 خورشیدی برای سکونت فرهنگیان ساخته شد.

این دهستان در اصل روستایی قدیمی با آب و هوای بسیار مطبوع در 9 کیلومتری جنوب شرقی امامزاده صالح بوده که در مسیر راه لواسان، کرچک و رودبار کسران بوده و 100 تن سکنه داشته است. عمده محصولات این منطقه غلات و انار است و بیشتر ساکنان آن به باغداری و کشاورزی اشتغال داشتند. در این منطقه باغ های انار فراوانی وجود دارد و انارها به طعم و مزه آبدار معروف هستند. نارمک نیز به معنای مکیدن انار است. نارمک به معنای محلی است که انارهای درشت در آن می رویند.

بازار هفت حوض از ابتدای چهارراه سبز تا انتهای خیابان آیت که به میدان هفت حوض (نبوت) می رسد به استثنای مراکز مهم خرید و تفریحی (لباس-پارچه-بوتیک-مانتو-فست فود...)

معابر نبوت، امرالد استار، سن سنتر، طوبی، کویتی... در این خیابان (عیت) قرار داشت.

این محله توسط بزرگراه رسالت به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود که قسمت جنوبی در محدوده شهرداری هشتم و قسمت شمالی در محدوده شهرداری چهارم واقع شده و دارای 100 میدان (13 میدان در قسمت شمالی و 87 مربع در قسمت جنوبی).e. همچنین میدان هفت حوزه در نارمک جنوبی مرکزی و تجاری است. قسمت شمالی که آب و هوای مطبوع تری دارد در منطقه 4 شهرداری قرار دارد.

تعدادی میدان از خیابان مدائن تا سامان و نارمک شمالی نیز از مناطق نخبه و گران تهران محسوب می شوند.

این محله مساجد زیادی دارد، یکی از مساجد معروف آن مسجد جامع نارمک در خیابان سمنگان است، مسجد معروف دیگر آن مسجد النبی است که در میدان نبوت قرار دارد.

نارمک از شمال به بزرگراه شهید زین الدین و جنگل های لویزان و شیان، از جنوب به خیابان دماوند و منطقه تهران نو منتهی می شود. نارمک بین دو بزرگراه از غرب و شرق قرار دارد که از غرب به بزرگراه امام علی (ع) و از شرق به بزرگراه شهید باقری متصل است.

از خیابان های مهم آن می توان به خیابان آیت (30 متری نارمک)، برادران صادقی اشاره کرد. هنگام، شهید ثانی (46 متری نارمک)، خیابان گلبرگ، خیابان جانبازان، گلستان، خیابان دماوند، سامان (بختیاری)، سمنگان، دردشت، فرجام، سراج، دلاوران، مدائن، چمن، جویبار، لادن، رضوان، مهر (رودباری)، مرجان (پژوهشگر امین)، مهرگان (صادقی)، شیرمرد (سهیلیان) و آبادان (غیاطی پور).

میدان رسالت، میدان هفت حوض، میدان هلال احمر، میدان الغدیر از میدان های مهم نارمک هستند.

دانشگاه علم و صنعت ایران که یکی از دانشگاه های مطرح ایران در جهان است و قدمتی نزدیک به یک قرن دارد در این منطقه واقع شده است.

بیمارستان های نارمک شامل بیمارستان انصاری واقع در خیابان شهید ثانی و بیمارستان ارامنه واقع در میدان 86 می باشد.

معرفی شهر تهران...
ما را در سایت معرفی شهر تهران دنبال می کنید

برچسب : معابر مهم تهران, نویسنده : اکبر اکبری tehran-city بازدید : 138 تاريخ : چهارشنبه 22 تير 1401 ساعت: 20:48

نظام آباد یکی از محله های اصیل تهران است که در قسمت شرقی و در محدوده ۷ و ۸ شهرداری تهران قرار دارد. ساکنان این منطقه اکثرا افرادی هستند که سال هاست در تهران زندگی می کنند.

علت نامگذاری این محله به نظام آباد به این دلیل است که سربازان ارتش شاهنشاهی در گذشته در این منطقه مستقر بودند. نظام آباد در ماه محرم و رمضان به اوج خود می رسد، گروه های نظام آباد تهران خاص و متداول است.
این محله از شمال به مجیدیه و رسالت، از شرق به نارمک و وحیدیه، از جنوب به محله امام حسین و از غرب به محله خواجه نظام و شهربانی محدود می شود.

معرفی محله نظام آباد تهران

خیابان مدنی (نظام آباد) از تقاطع میدان امام حسین شروع و به میدان رسالت ختم می شود و خیابان سبلان از شمال از میدان سبلان (تقاطع خیابان قصر با بزرگراه صیاد) شروع و از جنوب به خیابان دماوند متصل می شود.

خیابان شهید مدنی (خیابان نظام آباد قدیم) از میدان امام حسین شروع شده و به میدان رسالت و سبلان شمالی، جنوبی، 10 متری بانک گرگان (دهقان)، شیخ صفی، 10 متری ارمنی، پازوکی، قجاوند، وحیدیه، ارباب می رسد. مهدی. کهن (فتحانی) یکی از معروف ترین خیابان های این مکان است.

سینما شهید، باشگاه رسالت (دیهیم)، مراکز خرید امیر و تیراژه شماره. 2 و مرکز خرید پالمیرا از مراکز فرهنگی، تجاری و ورزشی این منطقه هستند.

در حال حاضر پروژه بزرگراه امام علی در این منطقه اجرا شده است. این پروژه در سال 1390 آغاز و در سال 1392 به پایان رسید و در طول مسیر این بزرگراه زمین های زیادی از مالکان خریداری و به پروژه اضافه شد. این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی تهران است که از خیابان امیر شرفی نظام آباد می گذرد و به تقاطع خیابان سبلان و خیابان دماوند منتهی می شود. کوچه هاشمی سنجانی در جاده پروژه به روگذر تبدیل شده است. اجرای این پروژه باعث شد تا منطقه نظام آباد از بافت قدیمی خارج شود.

دسترسی ساکنان این محله به شمال و جنوب تهران آسان است.

معرفی شهر تهران...
ما را در سایت معرفی شهر تهران دنبال می کنید

برچسب : معابر مهم تهران, نویسنده : اکبر اکبری tehran-city بازدید : 112 تاريخ : شنبه 11 تير 1401 ساعت: 16:21

برج میلاد تهران یک برج مخابراتی ۴۳۵ متری در شمال غرب تهران است که بلندترین برج ایران، ششمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازه بلند جهان است. این برج با زیربنای 13000 متر، از نظر مساحت کاربری سازه در بالای برج، اولین برج مخابراتی جهان است. برج میلاد به دلیل ارتفاع زیاد و ظاهر متفاوت تقریبا از همه جای تهران قابل مشاهده است و به همین دلیل یکی از نمادهای پایتخت ایران در کنار برج آزادی است. برخی معتقدند این برج بر روی سیستم گسلی شهر غربی ساخته شده است. برج میلاد از شمال به بزرگراه شهید همت، از جنوب به بزرگراه حکیم، از شرق به بزرگراه شهید چمران و از غرب به بزرگراه شیخ فضل الله نوری محدود می شود. ساخت این برج هفت سال به طول انجامید و یکی از بناهای دیدنی تهران است.

برج میلاد و جزئیات آن

در طراحی و ساخت حداکثری این برج دو نمای اصلی وجود دارد. برخی منابع از ایده ساخت دکل مخابراتی صحبت می کنند که مختصات و مشخصات آن الزاماً برج میلاد امروزی نیست و ساخت دکل مخابراتی را بخشی از پروژه بسیار بزرگتری به نام شهرک پهلوی می دانند.

از سوی دیگر، برخی منابع معتقدند ایده طراحی و ساخت به طور کامل متعلق به پس از انقلاب ایران بوده است: طراحی و ساخت نمادی جدید برای شهر تهران در اوایل دهه 70 مطرح شد و از آن زمان شهرداری تهران تحقیقات گسترده ای را در مکانی مناسب برای ساخت و طراحی انجام داد. در مطالعات اولیه برج میلاد ۲۱ نقطه تهران برای ساخت برج مورد بررسی قرار گرفت که از بین آنها ابتدا چهار نقطه و در نهایت تپه های کوی نصر انتخاب شد و طراحی و ساخت برج میلاد آغاز شد.

گلام حسین کرباشی معتقد است طرح برج میلاد در دوران شهرداری و به دلیل سفرهای خارج از کشور ارائه شده است. وی گفت: در بازدیدهای مختلفی که از شهرهای بزرگ دنیا داشتیم، دیدیم که ساختمان های مختلفی در این شهرها وجود دارد که هم نماد شهر و هم جاذبه گردشگری برای شهر است. پیشنهاد ساخت برج و تالار نمادین برای شهر تهران در سال ۱۳۷۰ و زمانی که مسعود رجب پور شهردار تهران بود مطرح شد و در پایان سال ۱۳۷۲ مکان فعلی از بین ۱۷ محل پیشنهادی انتخاب شد.

ساخت و افتتاح برج میلاد

ساخت این برج در دی ماه 1376 پس از سه سال مطالعات شناختی و امکان سنجی با نام یادمان (مرکز ارتباطات بین المللی تهران) متوقف شد. برج میلاد اصلاح شده است. ساخت این برج 11 سال به طول انجامید. در 8 سال اول، تنها 40 درصد برج تکمیل شد، اما با تسریع پروژه توسط محمد باکر کلیباف، شهردار تهران، 60 درصد بعدی در 30 ماه ساخته شد.

برج میلاد یازده سال پس از ساخت و در ۱۶ مهرماه ۱۳۸۷ با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و محمد باکر کلیباف شهردار تهران با شعار «بهشت نزدیک است» افتتاح شد. " توسط بیش از 250 خبرنگار ایرانی و خارجی پوشش داده شد.

معرفی شهر تهران...
ما را در سایت معرفی شهر تهران دنبال می کنید

برچسب : اماکن دیدنی تهران, نویسنده : اکبر اکبری tehran-city بازدید : 129 تاريخ : پنجشنبه 2 تير 1401 ساعت: 16:25